Witam serdecznie,
Jest to mój pierwszy wpis na tym blogu, więc na wstępie przepraszam, jeśli o czymś zapomnę lub nie wyjaśnię dostatecznie.
Za zawiłe zdania również pragnę przeprosić, jednakowoż chcę zaznaczyć, że wpis ten kierowany jest do osób o różnym stopniu umiejętności obsługi programu Thunderbird tudzież komputera, dlatego też to, co wydaje się oczywiste, jest również opisane, dla przejrzystości i dokładnego wytłumaczenia osobom mniej zaawansowanym.
W razie pytań, podaję adres mailowy: milenam.tyflo@gmail.com.
Teraz przejdźmy do meritum:
Kiedyś w mojej szkole bawiliśmy się wówczas Outlookiem, gdzie uczyliśmy się dodawać do wiadomości mail podpisy. Zawsze chciałam mieć taki podpis w programie Mozilla Thunderbird, ale nie umiałam tego znaleźć.
Zapomniałam o słowie sygnaturka, o które chodziło.
Wpis o tworzeniu sygnaturek umieszczę w najbliższym czasie.
Dziś zaś potrzebowałam skonfigurować żądania potwierdzeń o doręczeniu wiadomości mail tylko dla jednego konkretnego służbowego konta, a nie dla wszystkich i przypadkiem znalazłam to ustawienie, dlatego postanowiłam się podzielić poradnikiem, jak skonfigurować sobie Thunderbirda dla swoich konkretnych potrzeb.
Więc do sedna, po tak długim wstępie.
Zapraszam.
Miłego czytania.

Jak ustawić żądania potwierdzeń o doręczeniu maila dla konkretnego konta?

Ustawienie potwierdzeń o wyświetleniu wiadomości e-mail dla konkretnego konta, jest niezwykle proste.
Po uruchomieniu Programu Mozilla Thunderbird, ukarze się lista skonfigurowanych kont. Domyślnie kursor ustawi się na ostatnio przeglądanym koncie przed zamknięciem programu.
Aby znaleźć odpowiednie konto, np kasia@domek.pl, zwijamy strzałką w lewo inne konta i strzałką w dół znajdujemy to konkretne, dla którego chcemy ustawić opcję potwierdzeń.
Po ustawieniu się na danym koncie kursorem, naciskamy klawisz „menu kontekstowe” i strzałką w górę dochodzimy do opcji „ustawienia. Klikamy „enter.
Następnie ukarze się lista dodanych kont pocztowych, domyślnie kursor ustawi się na wcześniej zarządzanym koncie, jak w powyższym wypadku, znajdujemy swoje konkretne konto, zwijając strzałką w lewo resztę kont i dochodząc strzałką w dół do danego konta, którym chcemy zarządzać.
Po rozwinięciu konta, ukarzą się opcje, takie jak:
– Konfiguracja serwera,
– Kopie i foldery,
– Tworzenie,
– Niechciana poczta,
– Synchronizacja,
– Potwierdzenia,
– Zabezpieczenia.
Strzałką w dół dochodzimy do opcji potwierdzeń i naciskamy przycisk „tabulator”.
Dochodzimy do przycisku radiowego (przycisk opcji) „Użyj globalnych ustawień potwierdzenia doręczenia wiadomości dla tego konta”. Zmieniamy opcję strzałką w dół na „Dostosuj ustawienia potwierdzenia doręczenia wiadomości dla tego konta”.
Naciskamy przycisk „tabulator” i dochodzimy nim do opcji (przycisku „pole wyboru”) „Zawsze żądaj potwierdzeń doręczenia wysyłanych wiadomości”.
W tym okienku można również ustawiać, gdzie Thunderbird ma zapisywać potwierdzenia doręczenia wiadomości. Domyślnie ustawione jest, żeby je zapisywał w folderze „odebrane”.
Można również ustawić, w jakich przypadkach program ma wysyłać żądania potwierdzeń. Zarządza się tymi opcjami, przemieszczając się po nich „tabulatorem” i zmieniając ich ustawienia strzałką w dół i górę, gdyż są to przyciski rozwijane.
Aby ustawienia zadziałały, dochodzimy „tabulatorem” do przycisku „OK” i zatwierdzamy go przyciskiem „Enter”.

Mam nadzieję, że mój poradnik był pomocny.
Pozdrawiam serdecznie. Do następnego wpisu.

Tagi: , , , ,
Kategoria aplikacje, E-mail, komputery, Łatwe poradniki | Brak komentarzy »

Zostaw odpowiedź